ریدلی اسکات: فیلمهای ابرقهرمانی خستهکننده هستند
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۲۹۴۳
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ریدلی اسکات کارگردان مشهور سینمای هالیوود در جدیدترین نظر خود در مورد فیلمهای ابرقهرمانی، آنها را خستهکننده دانست. اسکات امسال با فیلم «آخرین دوئل» (The Last Duel)، حماسهای تاریخی با بازی آدام درایور، جودی کامل، مت دیمون و بن افلک و همچنین فیلم «خانه گوچی» (House of Gucci)، فیلمی جنایی با بازی لیدی گاگا، آدام درایور، جرد لتو و آل پاچینو تقریباً یک سال خوب را پشت سر میگذارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ریدلی اسکات چندین سال به عنوان کارگردان حرفهای در آمریکا فعال دارد و به خاطر فیلمهای مختلف خود از جمله «مریخی» (The Martian)، تلما و لوئیس (Thelma & Louise) و «گانگستر آمریکایی» (American Gangster) شناخته شده است.
وی همچنین تعدادی از فیلمهای پرفروش آمریکا را کارگردانی کرده است. در این میان، دو فیلم «بیگانه» (Alien) و «بلید رانر» (Blade Runner)، فیلمهای علمی-تخیلی او هستند. وی همچنین فیلم جنگی «سقوط شاهین سیاه» (Black Hawk Down) و حماسه تاریخی «گلادیاتور» (Gladiator) را در کارنامه خود دارد و برای فیلم «گلادیاتور» اسکار بهترین کارگردان را دریافت کرد.
در حالی که پروژههای اسکات طیف گستردهای در دورههای زمانی و محیطی داشتهاند، او سبک کارگردانی منحصربهفردی را بدون توجه به ژانر خود حفظ کرده است و ترسی ندارد که از منطقه آسایش خود خارج شود. با این حال، یک ژانر وجود دارد که اسکات در حال حاضر بسیار منتقد آن است و ممکن است در آینده بخشی از آن نباشد.
ریدلی اسکات در مصاحبهای که با ددلاین داشت، درباره فیلمهای ابرقهرمانی صحبت کرده و به باورهای کارگردانان قبلی پیوسته و گفته که فیلمنامههای این فیلمها به خوبی نوشته نشدهاند و اعتبار این فیلمها فقط به خاطر جلوههای بصری آنهاست. او اعتقاد دارد که فیلمهایش با درخشش بازیگران از تأثیر قرار گرفتن در صحنه واقعی پرفروش شدهاند.
این کارگردان نامآشنا در این مصاحبه گفت: تقریباً همیشه، بهترین فیلمها توسط شخصیتها هدایت میشوند و اگر بخواهید بعد از این به سراغ ابرقهرمانها میرویم، زیرا من آنها را در هم میکوبم. من آن را خرد خواهم کرد. آنها مثل شاخ و برگ، کسلکننده هستند. فیلمنامه آنها اصلاً خوب نیست. فکر میکنم سه فیلم ابرقهرمانی با فیلمنامه عالی ساختهام. یکی «بیگانه» و یکی میتواند «گلادیاتور» باشد و یکی میتواند هریسون فورد باشد... آنها فیلمهای ابرقهرمانی هستند بنابراین، چرا فیلمهای ابرقهرمانی داستانهای بهتری ندارند؟ متاسفم. آنها عمدتاً با جلوههای ویژه زنده میمانند و مخاطب جذب میکنند و این برای همه کسانی که با جلوههای ویژه کار میکنند، خستهکننده میشود.
اسکات مطمئناً اولین فیلمساز قدرتمندی نیست که آشکارا فیلمهای ابرقهرمانی را مورد انتقاد قرار میدهد. بحثهای مداومی در مورد فرانچایز مارول با بسیاری از کارگردانان از جمله دنیس ویلنوو و مارتین اسکورسیزی وجود دارد که هر دو نفرت خود را نسبت به اینگونه فیلمها ابراز کردهاند.
این اظهارات جنجال زیادی را با بازیگران و کارگردانان صنعت و همچنین طرفداران ژانر ابرقهرمانی ایجاد کرده است. از آن زمان، به مرور زمان، به ویژه در طول همهگیری کووید-۱۹ که سینماها شروع به بازگشایی میکنند، در مورد آنچه که تماشاگران را به پر کردن صندلیها ترغیب میکند، واکنشها و بحثهای بیشتری داشت.
بیشتر بخوانید
اولین واکنشها به بازی لِیدی گاگا در «خانه گوچی»انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: سینمای جهان سینمای هالیوود سینمای ابرقهرمانی فیلم های ابرقهرمانی ریدلی اسکات فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اولین موزیک ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد
یک کارگردان برای ساخت موزیک ویدئوی یک اثر از مدل هوش مصنوعی سورا(Sora) ساخته شرکت اوپنایآی(OpenAI) استفاده کرده است.
به گزارش ایسنا، یک کارگردان به نام پل تریلو(Paul Trillo) از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئوی Sora برای ساخت یک موزیک ویدئوی چهار دقیقهای برای یک خواننده استفاده کرده است.
اگرچه شرکت OpenAI هنوز Sora را در دسترس عموم قرار نداده است، اما توانایی آن در تولید کلیپهای ویدئویی واقعی و با وضوح بالا، فیلمسازان را از لحاظ امنیت شغلی نگران کرده است.
اکنون این ابزار قدم به دنیای موزیک ویدئوها گذاشته است.
اگر بخواهید یک ویدئوی حیرتانگیز بسازید، احتمالاً به یک پهپاد مجهز و خلبان ماهر آن و خیلی ابزار و چیزهای دیگر نیاز خواهید داشت. اما حالا هوش مصنوعی Sora که متن را به ویدئو تبدیل میکند، کار را آسان کرده است.
این مدل هوش مصنوعی که اواخر بهمن ۱۴۰۲ معرفی شد، در ابتدا ما را با کلیپهای ویدئویی خیرهکنندهای که از پیامهای متنی تولید شده بود، شگفتزده کرد و یک ماه بعد با چند فیلم کوتاه مواجه شدیم که بحثهایی را برانگیخت.
با این حال، Sora همچنان یک پیشرفت باورنکردنی است. اکنون پل تریلو، کارگردان مستقر در لس آنجلس از این مدل هوش مصنوعی برای ساخت اولین موزیک ویدئوی رسمی خود استفاده کرده است.
گفته میشود این ویدئو از ایدهای برآمده که تریلو به مدت ۱۰ سال در مورد آن فکر میکرده است.
دوربین مجازی در این موزیک ویدئو در صحنهها رو به جلو حرکت میکند تا تصاویری سریع و انتزاعی را روی اثر خوانندهای به نام ارنست ودرلی گرین جونیور(Ernest Weatherly Greene Jr.) که با نام واشد اوت(Washed Out) منتشر شده است، ارائه کند.
این ویدئوی چهار دقیقهای به صورت مجموعهای از صحنههای پروازی متشکل از ۵۵ کلیپ Sora که از ورودیهای متنی تولید شدهاند و در نرمافزار Adobe Premiere Pro به هم چسبیدهاند، شکل گرفته است.
شخصیتها و مکانهای تولید شده توسط هوش مصنوعی تنها برای لحظاتی زودگذر نمایش داده میشوند و مشخص نیست که آیا مواردی مانند زوایای عجیب بدن، حرکات تند و ناگهانی عجیب و حقههای ظاهری دوربین بخشی از دستورات کارگردان هستند یا صرفاً خطاهای مدل هستند. در هر صورت، ویدئوی جالبی برای یک ترانه درآمده است که در ادامه تصاویری از آن را آوردهایم.
انتهای پیام